Stranica 1 od 1

Kada je najbolje vreme za vežbanje?

Poslato: 07 Okt 2021, 14:38
od sanja.filipovic@fitflixgroup.com
Ova tema je večito otvorena i često se poteže to pitanje. Da li ima benefita ukoliko trenirate ujutru ili uveče? Mišljenja stručnjaka su prilično podeljena kada se razmišlja o tome koje doba dana je nabolje za trening.

Neki smatraju da su stare poslovice tu sa razlogom i da je jutro uvek bolje za trening jer ste produktivniji, imate više elana, energije i ostvarićete više. Dok se neki ne slažu sa tim mišljenjem i smatraju da je bolje trenirati uveče jer je tada telo prirodno zagrejano od svih aktivnosti koje su se odvijale tokom dana. Iz tog razloga ova debata se stalno nastavlja i benefiti mogu biti obostrani.

Vežbanje ujutru može biti podjednako dobro kao i vežbanje na kraju radnog dana. Sve se svodi na kvalitet samog treninga i individualne performase.

Slika

Idealno vreme trebate prilagoditi samom sebi kada se najbolje uklapa u Vaš lični ritam. Neke osobe su više jutarnji tip dok pak neke druge su noćne ptice i uživaju tek u drugoj polovini dana. Vaš bio ritam kontroliše odgovor na pitanje kada je najbolje vežbati. Razlog tome je što nekim ljudima je prirodno da se probude veoma rano puni energije dok nekima je potrebna dupla doza kafe kako bi se razbudili. Ukoliko se trudite da živite zdravo i da ležete ranije vaše telo će se navići na ritam koji mu diktirate ali opet ukoliko to sebi možete da priuštite, najbolje bi bilo da slušate svoje telo i pružite mu ono što mu najviše odgovara. To bi podrazumevalo da svoj ritam odlaska u krevet i buđenja pomerite za sat ili dva, unapred ili unazad u skladu sa tim šta Vam više odgovara.

Iako svi stučnjaci trvrde da je najbolje za Vaše zdravlje da u krevet odlazite pre ponoći, oko 22h i ustajete nakon 8 sati sna. Na taj način imaćete najkvalitetniji san, jer spavanje pre ponoći omogućava svim funkcijama organizma da se nesmetano odvijaju po svom rimu. Stoga naučite da slušate svoje telo i saznajte koji je Vaš prirodni bio ritam. Bio ritam je 24-časovni ciklus koji kontroliše deo mozga i utiče na telesnu temperaturu, metabolizam pa čak i nivo energije. Što se tiče vežbanja, mnogi istraživači veruju da bi praćenje Vašeg prirodnog bio ritma tela moglo pomoći u poboljšanju vaših atletskih performansi.
Ukoliko ste ranoranilac trebali biste da se držite vežbi u prepodnevnim časovima.

Slika

Mnoga istraživanja pokazuju da je to odlično za Vas jer će treninzi ujutru pokrenuti Vaš metabolizam ranije i pomoći Vam da sagorite više kalorija u ostatku dana nego kada biste trening napravili tek uveče. Ukoliko Vam je cilj gubitak masti, preporučuje se kardio trening na prazan stomak. To je zato što je Vaše telo celu noć bilo bez hrane. Kada vežbate sagorevate zalihe masti umesto ugljene hidrate iz hrane. Takođe se negde pokazalo da ljudi koji ustaju i vežbaju rano ujutru imaju veću tendenciju stvaranja čvrstih navika i rutina vežbanja. Takođe nema puno ljudi koji se odlučiju za trening ujutru tako da ukoliko vežbate u teretani to će Vam biti plus zbog smanjenog inteziteta vežbača i manje gužve. Ono što je bitno pre svakog treninga ali pogotovo onog ujutru je zagrevanje jer duži vremenski period niste bili aktivni.

Ukoliko ste više noćna ptica i teško Vam je da se probudite ujutru, više će Vam odgovarati popodnevni ili večernji treninzi. U suprotnom ukoliko biste trenirali ujutru umor će umanjiti kvalitet Vašeg vežbanja. Svoj maksimum dajete onda kada se osećate najprijatnije i u punoj snazi. Neka istraživanja su pokazala da se fizička aktivnost i snaga povećavaju kako dan odmiče. To znači da su za ovakav tip ljudi njihova snaga, kondicija, telesna temperatura i izdržljivost na vrhuncu u popodnevnim satima. Ono što može biti prednost jeste da ste imali dovoljno vremana kroz dan da svom telu date dovoljnju količinu energije i nahranite ga. Takođe kao što trening ujutru ranoranioce priprema za dan sa manje stresa tako popodnevni treninzi pomažu u oslobanjanju nakupljenog stresa kroz dan.