Stranica 1 od 1

Prednosti fizičke aktivnosti za Mozak

Poslato: 11 Maj 2022, 12:14
od eva.pacic@fitflixgroup.com
Vežbanje može poboljšati način na koji razmišljate i kako se osećate. Evo zašto. Nakon treninga, možda ćete se naći u boljem raspoloženju i jasnije razmišljati. Ako jeste, to nije slučajnost – ovo su neke od prednosti vežbanja za vaš mozak.

Emocionalne prednosti vežbanja
Vežbanje može biti od koristi za vaše mentalno zdravlje. Serotonin, hormin koji prenosi poruke između nervnih ćelija, takođe je poznat kao „hormon sreće“. Vežbanje proizvodi supstance za „bolje osećanje“. Većina ljudi je čula za endorfine: hormone koji se oslobađaju u mozgu kao odgovor na bol i stres. Endorfini stvaraju osećaj euforije koji prati vežbu koja je bila teška ili čak iscrpljujuća. Mozak takođe proizvodi manje poznate supstance zvane endokanabinoidi, koji su neurotransmiteri koji igraju ulogu u funkciji mozga.

Kognitivne prednosti vežbanja
Vežbanje stimuliše stvaranje moždanih ćelija. Nove moždane ćelije se stvaraju uglavnom u hipokampusu, oblasti od vitalnog značaja za kognitivne funkcije (posebno pamćenje) koje su napadnute demencijom i Alchajmerovom bolešću. To stvaranje novog neurona je regulisano proteinima - jedan od njih, BDNF, koji najjače stimuliše vežbanjem. Zato nastavite da radite. To vas može učiniti jačim na načine koje ne možete ni da vidite.

Slika