7 esecncijalnih vežbi za oslobađanje bola u leđima i zglobovima

Odgovori
sanja.filipovic@fitflixgroup.com
Postovi: 47
Pridružio se: 16 Sep 2021, 16:28

Ukoliko imate bol u leđima znate koliko on može biti uporan i iritantan. Bol se može javiti akutno, ukoliko ste loše spavali, napravili neki loš pokret ili povredu. Takođe bol može biti hroničan. On može nastati zbog nepravilnosti poput skolioze, kifoze, diskushernije, reumatološkog artritisa, viška telesne težine, prekomernog sedenja ili stajanja.

Ukoliko trpite velike bolove neprestano, najbolje bi bilo da se obratite Vašem lekaru. Ukoliko znate da nije ništa ozbiljno i bol Vam se javlja povremeno možete razmisliti o određenim vežbama koje Vam mogu pomoći u utklanjanju tog bola. Kretanje je uvek dobro za rešavanje ovakvih problema kao i specifične vežbe.

Istraživanja pokazuju da pacijenti koji boluju od reumatološkog artritisa i vežbaju imaju manje bolova od onih koji ne praktikuju vežbanje. Reumatološki artritis je zapaljenje koje zahvata zglobove ali neretko unutrašnje organe, nervni sistem i kožu. On spada u grupu sistemskih bolesti vezivnog tkiva. Vežbe mogu poboljšati raspoloženje, funkciju zglobova i spečiti slabost i gubitak mišića.

Evo 7 vežbi koje mogu biti sjajne za otklanjanje bolova u zglobovima i leđima:

1. Vežbe u vodi

Slika

Voda je odlična za ljude koji pate od bolova u kostima. Sa vežbama u vodi nećete vršiti nikakav pritisak na zglobove i kosti. Dobre su jer poboljšavaju fleksibilnost, koordinaciju pokreta i kondiciju. To može biti plivanje, vodeni aerobik ili terapije vodom. Termalne vežbe pod nazivom hidroterapije, u toploj vodi, imaju veliki učinak na otklanjanje bola.

2. Tai či

Slika

Ovo je naziv tradicionalne kineske borilačke veštine koja je poznata i pod nazivom pokretna meditacija. Ona kombinuje spore i nežne pokrete sa mentalnim fokusom. Ova vežba poboljšava funkciju i otklanja ukočenost mišića i smanjuje nivo bola i stresa.

3. Biciklizam

Slika

Pogotovo za one sa reumatološkim artritisom, biciklizam je odličan iz razloga što je njima potrebno da ubrzaju rad srca. Osobe sa reumatološkim artritisom su izložene većem riziku od kardiovaskularnih bolesti i komplikacija. Biciklizam je odlična vežba sa malim uticajem na zglobove i kosti za razliku od drugih aerobnih vežbi. Biciklizam pomaže održavanju kardiovaskularnog zdravlja, povećava snagu nogu i smanjuje jutarnju ukočenost. Bicikl možete voziti napolju, u prirodi, pridružiti se nekoj biciklističkoj grupi ili ga voziti na bicikl mašini u teretani ili pak razmisliti o kupovini sprave za Vaš dom. U zavisnosti koje su Vaše preference.

4. Hodanje

Slika

Hodanje je odlično za otklanjanje bola u leđima. Šetnja po parku Vam može zvučati previše jednostavno i naivno međutim to je jedna od najlakših i najpogodnijih vežbi. Osim što ubrzava rad srca, šetnja može opustiti zglobove i pomoći u smanjenju bola. Šetnju takođe možete praktikovati unutra ili napolju u zavisnosti šta Vam više odgovara.

5. Joga

Slika

Ova disciplina je veoma zastuljena u borbi protiv otklanjanja bola. Joga predstavlja način života koji obuhvata i tehniku vežbanja. Postoji nekoliko različitih disciplina joge. Na primer Hata joga je odlična za početnike jer je veoma meditativna i relaksirajuća. Postoje mnogi benefiti joge a samo jedan od njih je otklanjanje bola. Ona praktikuje položaje istezanja i tehnike disanja. Položaji se primenjuju onoliko koliko je Vama udobno, do praga bola, koji se nikada ne prelazi. Ono što ćete osetiti jeste lagano istezanje. Nakon sesije joge osećaćete se opušteno i rasterećeno.

6. Istezanje

Slika

Svaki vid istezanja pored joge može biti pogodan za Vašu kičmu i pogotovo zgobove. Ukoliko imate bol u kičmi verovatno Vam je potrebno jačanje abdomenalnih mišića i to ćete morati uraditi uz namenske vežbe. Dok je kod bola u zglobovima istezanje sasvim dovoljno. Otklonićete pritisak u zglobovima i opustiti ih. To će uticati na otklanjanje bola.

7. Vežbe snage

Slika

Ukoliko imate bolove u leđima potrebno je da ojačate vaše stomačne mišiće kako bi mogli da preuzmu funkciju oslonca i otkloniti pritisak sa kičme. Jak abdomen i jezgro držaće Vaše telo stabilno a držanje će Vam se poboljšati. Na taj način otklonićete pritisak sa kukova ili kolena koje je telo pravilo kompezovajući nedovoljnom potporom mišića. Takođe kod reumatološkog artritisa zbog nemogućnosti snage u zglobovima vaši mišići slabe. Potrebno je da jačate mišiće vežbanjem.
Odgovori