Stranica 1 od 1

Šta je to HIIT trening i koji su benefiti?

Poslato: 25 Mar 2022, 12:46
od eva.pacic@fitflixgroup.com
Intervalni trening visokog inteziteta (high intensity interval training) je HIIT. To je oblik kardio treninga u kratkom vremenkom intervalu, sa intezivnim udarima koji imaju za cilj da maksimiziraju atletske performanse u uslovima kada mišići nemaju kiseonik.
HIIT je odličan za vašu fitnes rutinu ukoliko želite da povećate snagu i izdržljivost mišića ili pokušavate da izgubite kilažu.

Slika

Zašto je HIIT dobar za Vas?

HIIT je efektivan način da sagorite masti
Možda već znate da kardio vežbe su efikasne za upravljanje mastima. Kao intezivan vid kardio treninga HIIT je najbolja vežba za angažovanje kada je Vaš ćilj da sagorite masti. Intezitet vežbe dovodi do povećane stope oksidacije masti kao i prekomerne potrošnje kiseonika posle vežbanja, što se dešava kada se vaše telo oporavi od stanja lišavanja kiseonika tokom HIIT vežbe. Tokom ove faze, masno tkivo se razgrađuje i pretvara u gorivo.

HIIT utiče na regulaciju Vašeg apetita
Ukoliko ste skloni prejedanju, HIIT vam može pomoći u upravljanju vašim apetitom. Intezitet HIIT utiče na smanjenje količine grelina- hormona koji reguliše apetit. To utiče na smanjenje vašeg apetita. Istovremeno HIIT takođe privremeno povećava nivo šećera i laktita u krvi, što takođe smanjuje vaš apetit.

HIIT utiče na nivo glukoze u krvi
Veliki broj ljudi pati od insulinske rezistencije i predstanja dijabetisa tipa: HIIT može pomoći upravo ovoj grupi ljudi iz razloga što sport povećava metabolizam glukoze i osetljivost na insulin, čime pomaže u regulaciji glukoze u krvi na zdrav način.

HIIT je efektivniji od kardio treninga
HIIT se čini lakšim jer brže postižete rezultate za koje biste morali raditi satima Vaš kardio trening. Tačnije, grubo rečeno, svaki sat HIIT je kao četiri sata klasičnog treninga.

Svako ko se bavi sportom može imati benefite od HIIT. Uticaće na povećanje performansi, učiniće vas više fit, jačim i takođe povećaće vaše opšte zdravlje mimo sporta. Uvođenje HIIT u vašu rutinu vežbanja nije tako jednostavno kao povećanje ponavljanja na vašem treningu. Postoje različite metode kako da uvedete HIIT u svoju rutinu vežbanja i da budete sigurni da to radite kako treba.